--------------------------------------------------------------------------------
Profesor filozofije, ateist, obraća se studentima s problemom znanosti i Boga, Svevišnjeg. Zamolio je jednog od novih studenata da ustane i ...
Profesor: Vjeruješ li u Boga?
Student: Apsolutno, gospodine.
Profesor: Da li je Bog dobar?
Student: Naravno.
Profesor: Da li je Bog svemoćan?
Student: Da.
Profesor: Moj je brat umro od raka iako se molio Bogu da ga izliječi. Većina nas bi pomogla onima koji su bolesni. Ali Bog nije. Kako je onda Bog dobar? Hmm?
(Student šuti)
Profesor: Ne možeš odgovoriti, zar ne? Krenimo ispočetka, mladi prijatelju. Da li je Bog dobar?
Student: Da.
Profesor: Da li je Sotona dobar?
Student: Ne.
Profesor: Odakle dolazi Sotona?
Student: Od… Boga…
Profesor: Tako je. Reci mi sinko, ima li zla u svijetu?
Student: Da.
Profesor: Zlo je posvuda, zar ne? A Bog je stvorio sve. Točno?
Student: Da.
Profesor: Dakle, tko je stvorio zlo?
(Student ne odgovara)
Profesor: Ima li bolesti? Nemorala? Mržnje? Nakaznosti? Sve te užasne stvari postoje na svijetu, zar ne?
Student: Da, gospodine.
Profesor: Dakle, tko ih je stvorio?
(Student nema odgovora)
Profesor: Znanost kaže da imamo 5 osjetila koja koristimo za prepoznavanje i promatranje svijeta oko nas. Reci mi, sinko... Jesi li ikada vidio Boga?
Student: Ne, gospodine.
Profesor: Reci nam jesi li ikada čuo svog Boga?
Student: Ne, gospodine.
Profesor: Jesi li ikada osjetio svog Boga, okusio svog Boga, omirisao svog Boga? Jesi li ikada iskusio ikakvu osjetilnu percepciju Boga na bilo koji način?
Student: Ne, gospodine. Bojim se da nisam.
Profesor: Usprkos tome vjeruješ u Njega?
Student: Da.
Profesor: Prema empirijskim, dokazivim i iskustvenim protokolima, znanost kaže da tvoj BOG ne postoji. Što kažeš na to, sinko?
Student: Ništa. Imam samo svoju vjeru.
Profesor: Da. Vjera. I to je problem koji ima znanost.
Student: Profesore, postoji li primjerice toplina?
Profesor: Da.
Student: A postoji li hladnoća?
Profesor: Da.
Student: Ne gospodine. Ne postoji.
(Predavaona je utihnula s ovim preokretom)
Student: Gospodine, možemo imati puno topline, i još više, supertopline, megatopline, malo topline ili nimalo. Ali ne možemo imati ništa zvano "hladnoća". Možemo stvoriti 273°C ispod ništice, gdje nema topline, ali ne možemo dalje od toga. Ne postoji takvo što, hladnoća. Hladnoća je samo termin koji koristimo kako bismo opisali nedostatak topline. Ne možemo mjeriti hladnoću. Hladnoća nije suprotna toplini, gospodine, već njen nedostatak.
(U predavaoni je grobna tišina)
Student: Što s tamom, profesore? Postoji li primjerice tama?
Profesor: Da. Što je noć ako nema tame?
Student: Ponovo ste u krivu, gospodine. Tama je nedostatak nečega. Možete imati prigušenu svjetlost, normalnu svjetlost, intenzivnu svjetlost, isprekidanu... Ali ako konstatno nemate svjetlosti, imate ništavilo nazvano tamom, zar ne? U stvarnosti, tama ne postoji. Da postoji, bili biste u mogućnosti tamu učiniti još tamnijom, zar ne?
Profesor: I do kojeg zaključka dolazimo, mladi gospodine?
Student: Gospodine, moj zaključak je da je vaša filozofska pretpostavka pogrešna.
Profesor: Pogrešna? Možeš li pojasniti kako?
Student: Gospodine, vi djelujete prema pretpostavci o dualnosti. Objašnjavate kako postoji život i kako postoji smrt, dobar Bog i zao Bog. Vi vidite koncepciju Boga kao nečega konačnog, nečega mjerljivog. Gospodine, znanost ne može objasniti niti misao. Koristi struju i magnetizam, ali nikada nije vidjela, a još manje potpuno ih shvatila. Vidjeti smrt kao suprotnost životu znači biti neupućen u činjenicu da smrt ne može postojati kao supstanca. Smrt nije suprotna životu: već njegov nedostatak.
Recite mi sada, profesore. Učite li svoje studente da su evoluirali od majmuna?
Profesor: Ako mislite na prirodni evolucijski proces, da, naravno, poučavam.
Student: Jeste li ikada promatrali evoluciju svojim očima, gospodine?
(Profesor odmahuje glavom sa smješkom, počevši shvaćati kamo taj argument vodi)
Student: Kako nitko nikada nije svjedočio procesu evolucije na djelu i ne može niti dokazati da je taj proces u tijeku, poučavate li svoje mišljenje, gospodine? Niste li vi znanstvenik, a ne propovjednik?
(Studenti su u metežu)
Student: Postoji li u razredu itko tko je ikada vidio profesorov mozak?
(Razred je pukao u smijeh)
Student: Postoji li itko ovdje, tko je ikada čuo profesorov mozak, osjetio ga, opipao ili onjušio... Čini se da nema takvoga. Dakle, prema ustaljenim pravilima empirijskog, postojanog i dokazivog, znanost kaže da vi nemate mozga, gospodine.
S dužnim poštovanjem, gospodine, kako onda možemo imati povjerenja u vaša predavanja, gospodine?
(Prostorija je u tišini. Profesor promatra studenta, nedokučivog izraza lica)
Profesor: Pretpostavljam da ćete im morati vjerovati, sinko.
Student: Tako je gospodine... Veza između čovjeka i Boga je VJERA.
Ona pokreće i oživljava.
Student: Gospodine, postoji li zlo?
Profesor: Naravno, kao što sam rekao, vidimo ga svakodnevno. Ono je primjer ljudske nehumanosti prema čovjeku. Puno je kriminala i nasilja svuda u svijetu. ta očitovanja nisu ništa drugo doli zlo.
Student: Zlo ne postoji, gospodine. Barem ne samostalno. Zlo je jednostavno nedostatak Boga. Bog nije stvorio zlo. Zlo nije poput vjere, ili ljubavi koja postoji baš poput svjetla i topline. Zlo je rezultat onoga što se događa kada čovjek ne nosi Božju ljubav u srcu. To je poput hladnoće koja se pojavljuje kada nema topline, ili tame koja se pojavljuje kada nema svjetlosti.
Profesor je sjeo.
Mladi student se zove Albert Einstein.
Šta kažete?